maandag 30 maart 2015

Family nights!?

Al lange tijd heb ik in mijn hoofd dat ik met het gezin family nights wil houden.
Maar hoe? wat? kan ik dat?

Al zoekend op pinterest kwam ik op een site terecht met 5 Bijbelteksten die een peuter zou moeten/kunnen leren. (http://intentionalbygrace.com/5-bible-verses-toddlers-can-memorize/)
1 daarvan triggerde meteen allerlei ideeën. Dat wordt ons eerste thema!!

Galaten 5:22
Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
Ik zag meteen voor me hoe we die woorden op papier zouden kunnen zetten...uitknippen in de vorm van vruchten. Dan de woorden een voor een uitleggen en bespreken met de kinderen en ze aan een boom hangen.
Maar....uiteindelijk is het natuurlijk maar 1 vrucht van de Geest, onderverdeeld in verschillende partjes.
Ik zou natuurlijk ook gewoon een appel in stukken kunnen snijden
Doel: kinderen leren dat wanneer de Heilige Geest in je woont, andere mensen kunnen proeven hoe goed het leven met God is
Idee
  1. Snijd appel  in stukken (of misschien nog liever sinaasappel partjes), schrijf de woorden van de tekst op papiertjes/etiketjes en steek deze met een cocktail prikker in de stukjes. 
  2. Vertel wat de woorden betekenen, laat de kinderen elk stukje proeven
  3. Wat proef je? Wat valt op? (ze smaken allemaal hetzelfde: zoet en sappig...)

Lijkt me leuk om met de kinderen te doen....alleen 1 klein probleempje....hoe leg ik op kinder niveau (groep 2-3-4) uit wat woorden als lankmoedigheid en zachtmoedigheid betekenen??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten